AC3D 4 kézikönyv

Objektum létrehozása
2.1. AC3D Felületek
Az AC3D objektum pontok és a hozzájuk kapcsolódó felületek összességét jelenti. A felületek 3 típusúak lehetnek: sokszög, sokszögvonal és vonal. A sokszög (speciális hurok, amelyben azonos a kezdő- és a végpont) kitöltött felület, a sokszögvonal rácsszerkezetű körvonal, a vonalnak pedig kezdete és vége van.




A felületek típusa megváltoztatható a control panel gombjaira való kattintással. A felülettípust változtató gombok a control panel alján helyezkednek el.




Ez a mező olyan gombokat is tartalmaz, amelyekkel be lehet állítani a felületek sík vagy smmoth (puha) megjelenítését. Ez a felületek rajzolásának minőségére vonatkozik, a vonalakat és sokszögeket nem befolyásolja. Ha egy felület sík (árnyékolású), a felület színe konstans. Ha árnyékolt, a szín átmenetként jelntkezik a fénybeállítások függvényében.




A pontok megoszthatók a felületek között (pl. két vagy több felület "használhatja" ugyanazt a pontot. Ha a felület típusa smooth(puha)-ra van állítva, a hatás egy folyamatos puha felületet eredményez. A pontot MEG KELL OSZTANI a két felület között, hogy mindkettő smooth (puha) legyen. Ez az árnyékolási módszer lehetővé teszi, hogy viszonylag egyszerű felületekből puha (smooth) kinézetű objektumokat hozzunk létre.

2 3